Opdrachtgever
Ton van Bemmelen Sports

Jaar
Sinds 2014

Branche
Retail

Media
Merkactivatie, uitgerold naar vier campagnes per jaar.

Hier is de casus beschreven zoals die staat op de website van Van Zessen Klaar. Nadere toelichting op de onderliggende inzichten en strategische keuzes van deze case, vind je hier.

Deze diashow vereist JavaScript.

Vraag
TvB, al jaren een vertrouwde naam voor liefhebbers van kamperen, wandelen en outdoor sporten. Een zaak met een sterke reputatie, kwalitatief hoogwaardige producten en ontzettend veel kennis in huis. Maar ook een zaak die erg naar binnen was gericht: de focus lag op de producten en niet op mensen. De vraag die bij ons werd neergelegd, was: hoe stellen wij mensen centraal?
Oplossing
We verbreedden de doelgroep. Niet langer stelden we TvB voor als een zaak met verschillende (outdoor) sporten onder één dak, maar als een plek waar mensen iets met elkaar delen: avonturen. Grote avonturen, zoals bergvakanties of marathon. Maar ook kleine avonturen, zoals een zondagse wandeling over het strand of een fietstochtje naar de Franse bakker.We claimden het regionale marktleiderschap. We bevochten het beeld dat TvB ‘van alles een beetje’ is, en profileerden TvB als de beste zaak om je avontuur te beginnen. We benadrukten de grote kracht: betrokkenheid bij elk avontuur en de kennis van zaken om dat avontuur mogelijk te maken. De nieuwe identiteit vertaalden we naar een campagne waarin avonturiers centraal staan.
Resultaat
Een campagne met de tagline: wat wordt jouw avontuur? Een vernieuwde website (nog in ontwikkeling!), vier jaarlijkse campagnes die allemaal hun eigen kanalen kennen en allemaal dezelfde merkboodschap uitdragen.

Deze diashow vereist JavaScript.