Er schuilt een avonturier in ons allemaal

Uitdaging
Begin 2015 bleek Ton van BemmelenSports, met ruim 350 vierkante meter buitensportzaak al vier decennia marktleider in de regio Rijnland, in populariteit te dalen. Het merk zou niet meer van deze tijd zijn. Of zoals iemand op facebook postte: ‘De winkel lijkt wel een V&D uit de jaren tachtig.’ Tijd voor verandering. De regio moet weer weten dat TvBSportsde eerste én de beste plek is om je avontuur in de buitenlucht te beginnen. 

Creatie
Als old soldier wil TVB Sports de waarde van kwaliteit en persoonlijke service claimen. Maar wat is die waarde eigenlijk, in deze tijd van online shopping? We concludeerden samen dat goed materiaal en goed advies onontbeerlijk zijn voor een geslaagd avontuur. Met een breed, hoogwaardig productassortiment en persoonlijk advies, maakt TVB Sportselk avontuur mogelijk. Dat was de basis voor de campagne ‘Wat wordt jouw avontuur?’. Daarin laten we grote en kleine avonturen zien en duiden we hoe TVB Sportshelpt om aan al die avonturen te beginnen. 

Resultaat
Het sentiment rondom TvBSportsis enorm veranderd in de afgelopen drie jaar. In het eerste jaar van de campagne maakte de omzet weer een stijgende lijn en werd het zelfs genoemd als opmerkelijkste organisatie in de regionale media. De omzet is in 2016 en 2017 doorgegroeid. 2018 is het jaar van de ommezwaai, want in 2019 verhuist de winkel naar een nieuwe locatie met een spiksplinternieuwe moderne inrichting. Ook wordt de online omgeving volledig heringericht.