Het inside//outside model

Een systematische werkijze om harten te veroveren en business te laten groeien.

Voor elk merk. Elke organisatie. Grote en kleine.

Wij hebben een werkwijze ontwikkeld die in vier stappen zorgt voor meer inzicht in het eigen merk, meer grip op het gedrag van de doelgroepen, een helder strategisch kader om merk en publiek dichter bij elkaar te brengen én creatieve ideeën om dat te doen. De vier stappen in onze werkwijze vormen samen een systematische aanpak om marktaandeel te winnen. Onze werkwijze is geschikt voor elke organisatie, groot of klein. En wij zijn pas tevreden als onze opdrachtgever dat ook is. Daarom zijn onze diensten geheel value based.

Het b-NVR Strategy Model

Een effectieve creatieve strategie leunt op twee basiselementen: een scherp inzicht in de merkbelofte en werkelijk inzicht in het gedrag van het publiek. Zij vormen samen de basis voor irrationele, creatieve ideeën die merkwaarde creëren én het consumentengedrag beïnvloeden.

Diensten

Onze werkwijze bestaat uit vier afzonderlijke diensten: merkontwikkeling (inside), behavioural insights (outside), strategieontwikkeling en creatieve conceptontwikkeling. Deze diensten zijn afzonderlijk van elkaar inzetbaar, maar vormen samen een geintegreerde aanpak voor business development. 

Merkontwikkeling

We leven in een tijd van transparante organisaties. De wereld kijkt de hele dag over hun schouder mee. Wat zij doen, is wie zij zijn. Organisaties moeten daarom weten wat hen in essentie onderscheidt van anderen. Wij noemen dat the inside.

Behavioural Insights

We moeten afstappen van het idee dat mensen rationele beslissingen nemen. Behavioural Economics toont aan dat we helemaal niet zo rationeel zijn als we denken. Daarom is het essentieel om werkelijk inzicht te krijgen in irrationeel keuze- en koopgedrag. Wij noemen dat the outside.

Inside

Samen stellen we scherp op de unieke belofte van de organisatie. Die leggen we vast in een heldere positionering.

Outside

We doen systematisch onderzoek naar het gedrag van ons publiek. We denk na over manieren om dat gedag te beïnvloeden. 

Strategy

Inzichten in de inside en de outside van de organisatie bepalen de kaders voor een succesvolle oplossing.

Ideas

We gebruiken onze belofte en gedragspsychologie voor ideeën  die daadwerkelijk gedrag beïnvloeden. 

Wie gingen u voor?

Klanten zoals PvdA, Rabobank, Nationaal Ouderenfonds, IVN Nederland en verschillende gemeenten zijn bij ons gekomen met de vraag om mee te denken over manieren om meer waardevolle interactie te creeren tussen de organisatie en hun publiek.